2014. június 10., kedd

1# kritika - Miharu


Kinézet: Nem sokat dolgoztál vele, azt látom. A fejléc az úgy-ahogy kinéz, de nem igazán illik az egész design-hez, a csaj ráadásul nagyon csúnyán van kivágva. A darkos kinézet, pedig nem igazán működik itt... Tessék keresni egy design-s blogot, mert ez az egész nem szép!
10/1

Helyesírás: Nem akarlak megbántani, de borzasztó. Írd kérlek word-be, mert ott ki tudja javítani! Ha végzel egy mondattal, a . után tegyél szóközt! Nem tudok mit kiemelni, a legtöbb dolog zavaró volt. Vesszőhibák, igekötők, minden! Tessék fejleszteni. De azért egyel jobb pontot adok, mint kéne:
10/2

Történet: Na, ez már mindjárt más! Az elején azt hittem, hogy ez is valami sablonos gimis történet lesz, sőt, kifejezetten untatott, de aztán már be is indultak az események! Az elején lévő csavar... Nagyon jó, megdicsérlek! Érdekessé teszi az egészet ez a titokzatosság hozzá. Ebben nincs kifogásolnivalóm, ez teljesen rendben van, ügyes vagy!
10/10

Írás, fogalmazás: Hajaj... Volt rengeteg szóismétlés, amit nem tudok megérteni, ugyanis látványosan bő szókinccsel rendelkezel. Olvasd át sokszor, mielőtt kiraknád a blogodba! Időbeli ugrásokat is felfedeztem, erre is nagyon figyelj oda! Ha múltban kezdted, maradj is ott! Voltak számomra érthetetlen részek is, pl ez:  ,,Miután véget ért az első nap,hozzánk tartottunk.Össze szedni néhány ruhát meg ilyenek.
 Ne sokkal később már a kocsiban ültünk. Max már 19 éves.Én meg csak 17.."
 Azt nem tudom, hogy ez hogy jön ide, de mindegy... 
 Volt olyan rész is, ahol oda nem illő szót használtál. Egy orvosra egy 17 éves lány, nem mondja azt, hogy bácsi. Ráadásul a szövegkörnyezet sem engedi, hogy alkalmazkodjon. Erre nagyon figyelj, gyakran én is elkövetem ezt a hibát! 
 A bemásolt jelenetben még fellelhető az a két szám, amiket egy irodalmi szövegben betűvel szokás kiírni. Erre is nagyon ügyelj!
 Utolsó fontos dolog: Használj több összetett mondatot! Voltak jelenetek, ahol kívántam őket, de mégsem kaptam meg. Ezzel az egyébként egész jó leírásaidat is fejlesztheted. Ne félj hosszú mondatokat írni, mert csak azok dobják fel igazán! Hajrá, menni fog ez!
10/3 Jóindulattal, mert fejleszthető

Párbeszédek: Jók lennének, de az ezekkel kapcsolatos helyesírással is vannak gondok. Itt egy példa, ahol az egészet kijavítom, engedelmeddel:
,,-Vigyázz magadra,kincsem.-Jött oda és készségesen megölelt.
-Szia.-Szólaltam meg.Beleittam a még gőzölgő kávémba,majd úgy tettem ahogyan Anyám is,betettem azt a mosogató gépbe."
Helyesen:
- Vigyázz magadra, kincsem! - lépett hozzám, és készségesen megölelt.
- Szia! - szólaltam meg.
 Beleittam a még gőzölgő kávémba, majd úgy tettem ahogyan Anyám is; betettem azt a mosogatógépbe.
Ha pedig kijelentés van a beszéd végén, nem tesszük ki a pontot. Így:
,,-Köszönöm,én remekül.-Mosolyogtam."
Helyesen:
- Köszönöm, én remekül - mosolyogtam.
10/5 De csak a helyesírás miatt!

Összesen: 50/21 Ne keseredj el, ez javítható!

2 megjegyzés: